Helemaal leuk! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roos Kruger - WaarBenJij.nu Helemaal leuk! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roos Kruger - WaarBenJij.nu

Helemaal leuk!

Door: roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

22 April 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Haaaai :)
We zijn weer helemaal sportief aan de reis :)! Vanuit franz josef zijn we met een busrit helemaal omhoog gegaan naar Nelson. 8uur in de bus..pff! Onderweg natuurlijk weer mooie dingen gezien, bv the pancakerocks. Vet grappig...rotsen in allemaal laagjes! Ze hebben nog steeds niet uitgevonden hoe dit natuurverschijnsel ontstaan is :). In nelson 1 nachtje geslapen en toen weer door naar abel tasman. Ja je leest het goed, vernoemd naar een nederlander! Een national park waar wij twee dagen hebben gekayakt! Helemaal hip de armspieren trainen. De eerste dag echt geluk..weinig wind dus de zee was spiegelglad, paddelen ging lekker makkelijk. Nog een lange tijd om een paar rotsen heengehangen..want daar waren zeehonden met pups!! Aaaaah!! Heel leuk, moest je ze roepen om hun aandacht te krijgen, voelt een beetje vreemd :P. Wij helemaal fanatiek aan het roepen en het enige wat ze doen is opkijken en weer neerploffen..lui!! Maar na een tijdje kwamen er een paar kleintjes zwemmen, lekker spelen in het water :). Wij weer doorgepaddeld, maar er was wind op komen zetten, toen realiseerde ik me ineens dat we op zee zaten! Ik zat voorin de boot en bij elke golf werd ik iets opgelifd en daarna viel ik een stukje naar beneden..dan is de zee toch best groot en eng! Gelukkig was lotte lief en zijn we op een strandje gestopt en het laatste stuk gaan lopen :). Die nacht hebben we heel leuk in een hostelboot geslapen. bbq, leuke mensen en een leuke ervaring! De volgende morgen gezwommen..brr!! En weer terug met de kayak. Helemaal leuk dus :)!
Vanuit daar weer een nachtje in nelson en de volgende dag door naar het noorder eiland! Een boottocht van picton naar wellington. In wellington hebben we maar 1 nachtje geslapen, dus niet echt veel van de stad gezien. Wel echt gemerkt dat het een grote stad was, eindelijk weer :P! Voelde goed! Daarna zijn we doorgegaan naar taupo waar we een grote walk wilden doen. Natuurlijk werd deze gecancelled wegens teveel wind (gevaarlijk boven op een berg..)dus daar was ik wel teleurgesteld door. We doen het noorder eiland in sleptreinvaart..dus we hadden ook niet nog een dag om het nog een keer te proberen. Daarna bay of islands. Daar zijn we op een boottoer geweest waarbij we een aantal eilanden konden zien van de baai. In totaal zijn het er 144!! wow! Onderweg nog dolfijnen gezien, jeej! Heel leuk, ze gingen helemaal meezwemmen met de boot :) Deze waren echt groot! Ze waren 3 meter en kunnen wel 4 worden. Ook hadden ze een puntige vin..bijna haai zeg maar. Ze hebben ook een grote rots met een gat erin, die iedereen hoort te kennen..;) daar zijn we doorheen gevaren. Leuke dag.
Daarna naar auckland waar we nu zijn. Beetje rondgekeken en weer mensen ontmoet waarvoor we gewerkt hebben in christchurch, gezellig! En nu is het tijd voor fiji!! Vanavond gaan we met het vliegtuig daarheen, nice. Heb er echt super zin in!!

ow en sorry voor het berichtje van waarbenjij..ik ga nog niet naar huis. Ik blijf langer..

superdikke knuffel

• 22 April 2010 - 10:23

Jos En Jody:

Lieve Roos,

Geniet van de Fiji eilanden!!
    Jammer dat je nog niet terug komt, het kan wel hoor, de vliegtuigen vliegen weer :)

XXXXXXXXXXXXX

• 22 April 2010 - 12:10

Anne:

Haaaaaj poppetje!

Jeetje wat maak je weer veel mee zeg.
    Inderdaad wel jammer van die walk, maar genoeg andere leuke dingen gezien en gedaan zo te lezen!
    Fiji lijkt me ontzettend interessant en leuk!
    Dus ik zeg geniet er heeeeerlijk van. En al mis ik je wel ik ben blij dat je het zo ontzettend naar je zin hebt!!!

Een heeeuuuleee dikke kuss voor jou

• 22 April 2010 - 12:47

Xaressa:

Roosje!!:D
    Wat cool! Alle dieren die je onderweg ziet! En wat maak je veel boottochten en dergelijke! Is dat allemaal goed te betalen? Je hebt natuurlijk ook veel verdiend met je serveerster-zijn!
    Je bent trouwens uitgenodigd voor mn verjaardag over 3 weken, maar je komt zeker niet he?:(
    Geniet van je vakantie op fiji chickseltje, lekker zeg!
    xxxxx

• 22 April 2010 - 13:43

Lous :

Owh roosje roosje, wat een geweldige dingen maak je toch mee! Super gaaf, als je (ooit) terug komt ;) weet je volgens mij niet waar je moet beginnen met vertellen..! Maar ja terugkomen zit er nog niet in.. Jammer van dat optimistische berichtje van waar ben jij.. haha :D Geniet meisje!!

(K) lous

• 22 April 2010 - 15:37

Ans En Vic:

Haa lieverd,

Klinkt weer goed die reisverhalen, en leuk met de beesten!
    Jaaaa en dan naar FIJI.... heel benieuwd naar de Bounty foto's straks. Veel gezelligheid nog voor jullie samen!

XXXXX kus Vic & Ans

• 22 April 2010 - 19:08

Gert:

Roosje, take care!!

xx

• 27 April 2010 - 20:39

Arno:

hey wereld verkenner.
    geniet er nog maar van. veel plezier.

x

• 01 Mei 2010 - 09:39

Bas, Lilian, Maud,Bo:

Hey Roos, Wat super leuk om te lezen dat je zoveel moois ziet en beleeft!! Heel veel plezier bij de Fiji-eilanden!
    Liefs uit Haaksbergen